fredag, maj 20

På jakt...

efter jobb.

Nu sitter jag och sliter mitt hår på jakt efter det perfekta formuleringarna. Drömjobbet har pockat på min uppmärksamhet och nu behöver jag alltså bara håva in vinsten.

Det vill säga skriva en bra ansökan.

Men det känns ungefär som att rita av en skinkmacka när man är väldigt hungrig eller att försöka säga någonting smart, sött och originellt till den personen man är kär i.

SÅ mycket vill jag ha detta jobbet.
Och just därför står det helt stilla.
Nåväl, jobbar på ett första utkast för att skicka iväg på korrläsning till bästa Fanber.

En bit på väg...


släng ner nyckeln min fina/
och ta mig av den här jävla gatan/
har stått i regnet så länge/
att jag börjat krympa/

- Håkan såklart, vem annars?

3 kommentarer:

madde sa...

det fixar du galant älskade syster <3
Du förtjänar det bästa, för du är den bästa versionen av dig själv och det kan inget ta ifrån dig.

jag lånar ett litet OTH citat
"Funny, intelligent, kind-hearted, strog-headed, simple, complicated, tough, sensitive, butiful."

Go for the stars, cus thats where u belong. U are my star.
och just därför förtjänar min syster det bästa <3

Andrej sa...

Håller tummarna!

malin sa...

Tack så mycket! Jag ska göra mitt bästa så att det ska bli funktion/lämplihet som avgör snarare än tur och tumhållning =)

Men alla knep är tillåtna.