söndag, maj 15

Nästan halvtid

Mitt 12-veckorsprogram har hunnit en bra bit på väg, men utmaningarna fortsätter att trilla över mig i rasande fart.

Gårdagens baksida ben/höftdominantpass känns idag vill jag lova. Inte mer än tre olika varianter av marklyft i kombination med kettlebellssvingar och isolationsövningar för framsida lår och liggande lårcurl i maskin. Aj!

Denna vecka har fokus legat på olika kombinationer av superset, oftast 6-setare med hög belastning av varianten 6-5-4-6-5-4 tillsammans med en kompletterande övning med 8-10 reps.
Vecka 6, som startar på tisdag fortsätter med samma övningar som denna, men med ännu färre reps och då med tyngre vikter.

Jag förstår att jag måste äta enligt planen, men jag hade aldrig anat att det var så utmanande att gå på "diet". Mängden mat är helt överväldigande! Just nu befinner jag mig på andra sidan av mina tidigare funderingar; ni vet om hur man alltid funderar över var alla hockeypojkar proppar all mat utan att det syns.

Vissa stunder känns det som att jag bokstavligen proppar maten ner i benen ( magen kan omöjligen rymma alla dessa shakes, kycklingfiléer och kesoburkar)

dags för mat igen...













Äggfest!

2 kommentarer:

Andrej sa...

Men det är ju det jag alltid sagt: Äter man rätt kan man äta omåttligt mycket!

malin sa...

Eller hur! De dagarna jag lyxat till det med sovmorgon blir det däremot tungt att få i sig alla målen under färre antal timmar. Middag klocken åtta och kvällsmål klocken tio är ingen hit...särskilt inte om "före/efter-träningsmålet" ska in strax innan. Men idag är jag i fas!