söndag, maj 15

Explosivt!

kvällens pass bjöd på stötpressar a´6 set - 6,5,4,6,5,4 och explosiva, stående hantelpressar. Jag langade upp 14-kiloshantlarna idag och trivdes riktigt bra med det!

Innan detta upplägg visste jag inte att man kunde bli så varm och svettig av styrketräning...men å andra sidan ser jag ju alltid ut att ha instruerat spinning efter ett ynka corepass, så...

Ikväll fick jag för första gången på länge akut kraftfall/blodsockerdipp mitt under skivstångscurlen. Kycklingfilén räckte visst inte riktigt hela vägen i mål.

Då är det riktigt bra att ha ett stående kreditkonto i repan, som snabbt fylldes på med en Celcius. Satan i gatan vad snabbt det gick innan energin var på topp igen! Och boosten höll i sig allt genom hela kvällen efter det.

Mina yogadeltagare stapplade tydligen ut ur salen och förbi repan på väg hem. Ett gott dagsverke, med andra ord :-)



Så efter perfekt core, perfekt styrke och alldeles underbar yoga bjuder (förhoppningsvis) kvällen på den bästa av underhållning.

Hockeyfinal mellan Sverige och Finland. Jag håller såklart stenhårt på hela det svenska laget, men några extra tummar för mina favoritpojkar från Skellefteå.

Inga kommentarer: