söndag, mars 18

Long time...

ett tag sedan sist, ja.

Kan inte säga att det varit tyst här för att jag inte haft något att skriva om. Snarare tvärtom.

Detta året, det år som gått sedan jag äntligen blev klar sjukgymnast och fick min legitimation, har varit bland de mest händelserika, kaosartade och häpnadsväckande året någonsin.

Personligt och jobbmässigt, utveckling på insidan och inveckling på utsidan. So to speak.


Men jag trivs. Jobbar massor, säkert för mycket. Vissa problem med att dra gränsen vid när arbetsdagen slutar och fritiden tar vid. Det känns ju som ett absolut lyxproblem att få spendera fulla dagar i huset som levererar allt jag behöver. Alla passioner på samma ställe. Patienter, behandlingar, gruppträning och den egna träningen i ett.

Många matlådor blir det. Tunga, fullproppade ryggsäckar varje morgon. Med tillhörande kaos i hallen/sovrummet/badrummet/köket här hemma.


Och jag är lycklig. Sådär så att jag nyper mig i armen varje dag.
Bara för att se efter.



Inga kommentarer: