onsdag, maj 18

Testosterongrottan

Jag brukar trivas väldigt bra på gymmet. mitt bland alla fria vikter, smitmaskiner och hantelställningar har jag hittat min fristad. Jag har en plan med min träning och jag är alltid där för min egen skull.

Men ikväll var det inte bra. Jag tog med mig bästaste Jennie för träning. Men vi flydde fältet, efter att ha försökt få access till de maskiner och vikter vi ville ha. Det gick riktigt bra i början, med personbästa på smala bänkpressen och riktigt fin kontakt i bicepsövningarna.


Sedan fullkomligt exploderade det. Varenda kvadratcentimeter upptogs av något testosteronstinnt, uppumpat och inoljat. Vi var kanske 5-6 tjejer inne i lokalerna och 500 killar. Och de flesta hörde till den värsta typen. Där det enda som spelar någon roll är hur något ser ut i spegeln eller hur mycket det låter när man släpper ner de största hantlarna i golvet.

Jag kände mig som en köttbit.

Och det tog bort glädjen över de tidigare träningsresultaten,
de jag gjort för min egen skull.
Inte för att någon spännis i gymmet skulle nicka åt mitt håll och viska något till sin kompis.

Usch! Nya tag imorgon.
Dagtid då.

Inga kommentarer: